Dlaczego niektórzy spędzają w salonie optycznym kilka, kilkanaście minut, a inny prawie godzinę? Odpowiedź na to pytanie jest całkiem prosta. Specjalista – wszystko zależy od niego.
Są rzeczy, które konsultant sprzedaży jak i optometrysta lub okulista, powinien z Tobą zrobić. Oczywiście, jeżeli Twoim celem jest wyjść z dopasowanym idealnie produktem. I wbrew pozorom nie są to skomplikowane sprawy – wystarczy chcieć! Dlatego jeśli chcesz wiedzieć, jak prawidłowo powinna wyglądać Twoja wizyta u optyka, przeczytaj ten artykuł i pamiętaj na przyszłość!
Wejście do salonu
Właśnie od tego momentu powinieneś czuć zainteresowanie swoją osobą. Nie tylko „dzień dobry” i „czy w czymś pomóc?”, ale również szereg pytań o preferencje, styl pracy i życia czy doświadczenia ze wszelkimi pomocami optycznymi. Oprawy to nie wszystko, o czym powinieneś rozmawiać z konsultantem na tym etapie. Wywiad jest niesłychanie istotny przed wykonaniem badania wzroku. Tylko dzięki zdobytym informacjom, będziemy wiedzieć, czego potrzebują Twoje oczy. Bo niby po co Ci okulary sportowe, jak nie uprawiasz sportu?
Badanie wzroku u optometrysty
Jeżeli otrzymałeś już receptę od okulisty, ten podpunkt Cię nie obowiązuje. Na jej podstawie konsultanci sprzedaży doradzą Ci najlepsze rozwiązanie dla Ciebie. Natomiast w sytuacji, gdy nie masz recepty, nie musisz się tym przejmować. W naszych salonach mamy od tego specjalistów. Po przeprowadzonym wywiadzie zapraszamy na badanie u optometrysty, aby określić wartości korekcyjne. Tam też dowiesz się, jakich form korekcji wzroku możesz używać – okulary korekcyjne czy soczewki kontaktowe. Nasz optometrysta zarekomenduje najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twoich potrzeb. Doradzi i podpowie, dlaczego właśnie ono spełni Twoje oczekiwania.
Rekomendacja specjalisty sprzedaży
Z gabinetu wychodzisz z wartościami korekcyjnymi oraz wstępnym rozwiązaniem. Specjalista sprzedaży opowie o nim dokładniej. Wyjaśni, na czym polegają różnice między poszczególnymi opcjami oraz zarekomenduje finalny produkt opierając się na Twoich preferencjach i potrzebach. On może pomóc w ostatecznej decyzji, ale to Ty zdecydujesz, które rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.
Odpowiednie wykonanie
Pamiętaj również, że bez dokładnych pomiarów Twoje okulary nie będą spełniały swojej funkcji. Każdy dobry salon optyczny powinien wykonać pomiary: PD (rozstaw źrenic) i wysokości montażowej. To są dwa obowiązkowe pomiary, które są potrzebne do wykonania prawidłowo okularów. Jednak przed ich dokonaniem należy pamiętać o dopasowaniu oprawki tak, abyś czuł się w nich komfortowo. W naszych salonach specjalista sprzedaży dokona wszystkich pomiarów za pomocą urządzenia pomiarowego. Dzięki tej technologii możesz być pewien, że będziesz w nowych okularach widział najlepiej jak tylko możliwe.
Na finalizacji zakupu nasza relacja się nie kończy
W dniu odbioru okularów, powinieneś zostać poinformowany o kilku kwestiach. Mianowicie dotyczą one sposobu pielęgnacji i czyszczenia okularów czy częstotliwości wizyt kontrolnych. Specjalista sprzedaży zaprosi Cię również do salonu w razie potrzeby na wyprofilowanie opraw, dogięcie zauszników i wyczyszczenie okularów myjką ultradźwiękową. Wszystko po to, by Twoje okulary służyły Ci jak najlepiej.
Tak wygląda kompleksowa obsługa w salonie optycznym Optom Leszczyńscy. Ty i Twoje potrzeby są najważniejsze. My zadbamy o Ciebie i Twoje okulary od pierwszej chwili wejścia do salonu.